Cara menghalau kucing tanpa menyakiti



Alhamdulillah bertemu juga satu cara yang baik dan tidak menyakiti kucing. Iaitu MENTIMUN BATANG. Rupanya kucing takut dan menjauhinya.







Halaman rumah saya memang menjadi tempat parkir kucing. Saya tidak meminati kucing namun tak sampai pula menyakitinya. Kesan cakar dikereta, motor, dan najisnya memang benar-benar menduga kesabaran.

Namun saya ingat ia ujian kesabaran.

Pesan saya kepada mereka yang meminati kucing, semestinya memelihara dengan haknya. Makanan dan kediamannya, najisnya serta yang bersangkutan dengannya agar tidak menyakiti jiran tetangga.

Jenuh mencari cara bagaimana harus dibuat dengan kucing. Nak dibuat yang bukan-bukan, Islam tidak benarkan.

Cuba letak dimana.mana. insyaAllah kucing tidak akan datang dekat.

Sebabnya Wallahu a’lam. Saya tak tahu. 
Selamat mencuba

Kredit: Ustaz Dr Muhammad Lukman Ibrahim
Cara menghalau kucing tanpa menyakiti Cara menghalau kucing tanpa menyakiti Reviewed by cikguzim on Rabu, April 03, 2019 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.