Foto 3 generasi kesultanan Pahang


FOTO BERSEJARAH TIGA GENERASI KESULTANAN PAHANG DARUL MAKMUR



Kami kongsikan nukilan KDYMM Pemangku Raja Pahang khusus buat Almarhum Nenda tercinta

For His Majesty,

My Grandfather

You will never be forgotten, we shall always remember what you have taught us . That is to be kind, generous and sincere. You Ruled with love, great pride and honour for the People of Pahang Darul Makmur. You served with loyalty in protecting and preserving our sacred religion of Islam. Most importantly you sacrified all for the Almighty ALLAH S.W.T. 

You are my inspiration and Idol. You are one of the Greatest Kings I know . You are part of the reason of the person I have become today. I shall never forget you and my prayers are always with you . I promise I will take care of your people with great care and love, as will all of your descendants after me. We shall lead by the examples you have set for us, and the examples of our forefathers. Your Majesty's legacy has not ended, it is only the beginning. 
I love you Tok Bok

For Allah SWT, We Serve

Kebawah Duli tidak akan pernah dilupai, patik akan selalu mengingati setiap apa yang telah Kebawah Duli titah dan tunjuk ajar pada patik selama ini iaitu menjadi manusia yang baik, pemurah hati dan ikhlas pada setiap manusia . Tuanku memerintah dengan penuh kebanggaan dan kehormatan kepada Rakyat Negeri Pahang Darul Makmur. Kebawah Duli berkhidmat dengan penuh dengan penuh kesetiaan dalam melindungi dan memelihata agama suci kita iaitu Agama Islam . Yang paling penting adalah Kebawah Duli mengorbankan kesemuanya kerana ALLAH S.W.T . 

Kebawah Duli adalah Inspirasi, Idola dan Kebawah Duli adalah seorang Raja yang paling hebat patik kenali. Kebawah Duli adalah sebahagian daripada sebab apa yang telah pada diri patik . Patik tidak akan pernah lupa pada Kebawah Duli dan patik sentiasa iringkan jua doa patik untuk Kebawah Duli . Patik berjanji akan menjaga Rakyat Kebawah Duli dengan penuh perhatian, kasih dan sayang serta jua seperti kehendak keturunan Kebawah Duli sebelum atau selepas patik Tuanku . Patik berjanji patik akan kekalkan legasi Kebawah Duli.

Ampun Tuanku

Ya Allah Selamatkan Raja Kami

Al-Fatihah

Credit Gambar : House Of Pahang
Foto 3 generasi kesultanan Pahang Foto 3 generasi kesultanan Pahang Reviewed by cikguzim on Ahad, Mei 26, 2019 Rating: 5

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.